Паспорт дистанційного курсу

Особливості організації дистанційного навчання

Дистанційне навчання здійснюється за допомогою засобів спілкування Інтернет: електронна пошта, форум, чат. Характерними особливостями такого навчання є:

  • переважно асинхронний режим спілкування з тьютором та іншими студентами, що надає широкі можливості щодо вільного планування часу навчання;
  • можливості постійного контакту та інтенсивного листування з тьютором та сокурсниками;
  • колективна навчальна робота, співпраця в процесі навчання у складі малих груп;
  • значний обсяг індивідуальної самостійності в роботі;
  • високі вимоги до творчої організації і реалізації процесу навчання;
  • суттєва роль самотестування та взаємотестування в процесі навчання;
  • оцінювання разом з результатами кінцевого тестування, творчого підходу та ініціативності у самому процесі навчання.

Вимоги до слухачів

Курс розраховано на учнів 8 класу.

Слухачі повинні:

  • вміти працювати зі всіма основними сервісами Інтернет;
  • здійснювати ефективний пошук інформаційних ресурсів в Інтернет;
  • мати можливість доступу до Інтернет протягом 1-2 годин на добу;
  • мати власну поштову скриньку;
  • мати бажання до творчого ініціативного навчання.

Навчально-тематичний план

 

Тема уроку

Тип уроку

 

Форми діяльності

Кількість годин

Форми і види контролю

Форми і види взаємодії учнів і вчителя

1

Механічна робота. Потужність

Лекція з завданням

Робота з електронним зошитом, робота у форумі, виконання практичних робіт, ознайомлення з ресурсами уроку, робота з глосарієм

2

Звіти системи,

Тестування,

Рейтингова оцінка

Електронне листування (групове, індивідуальне),

Робота у форумі,

Чат

 

2

Прості механізми

Лекція з завданням

ознайомлення з ресурсами уроку

2

Звіти системи,

Тестування,

Рейтингова оцінка

Електронне листування (групове, індивідуальне),

Робота у форумі,

 

3

Коефіцієнт корисної дії механізму

Лекція з завданням

ознайомлення з ресурсами уроку

2

Звіти системи,

Тестування,

Рейтингова оцінка

Електронне листування (групове, індивідуальне),

Робота у форумі,

 

4

Енергія. Потенціальна та кінетична енергія

Лекція з завданням

ознайомлення з ресурсами уроку

2

Звіти системи,

Тестування,

Рейтингова оцінка

Електронне листування (групове, індивідуальне),

Робота у форумі,

Чат

 

5

Закон збереження та перетворення повної механічної енергії

Лекція з завданням

ознайомлення з ресурсами уроку

1

Звіти системи,

Тестування,

Рейтингова оцінка

Електронне листування (групове, індивідуальне),

Робота у форумі,

 

Основні засоби та методи навчання

  • віртуальні семінари - активне обговорення теоретичних і практичних завдань у списку розсилки, форумі та чаті з метою творчого аналізу поставлених задач, самостійного формулювання проблем, пошуку шляхів їх розв’язання, самостійного генерування нових задач та ідей;
  • інтенсивний пошук та використання інформаційних джерел в Інтернет;
  • активна взаємодія з тьютором, який є одним з учасників навчання і переважно виконує функції спрямування та корегування навчального процесу;
  • індивідуальна самостійна робота з самооцінкою та взаємооцінкою з іншими слухачами досягнутих результатів, проблем, що виникають під час навчання, пошуку та подолання причин виникнення проблем із засвоєнням навчального матеріалу;
  • виконання практичних завдань - задач, есе (вiльних роздумів з заданої або обраної теми), рефератів (пошук та аналiтичний огляд iнформацiйних ресурсiв або поглиблений аналiз окремого ресурсу);
  • підсумкове дистанційне тестування рівня отриманих знань;
  • рейтингова система оцінювання;
  • анкетування – опитування шляхом заповнення заздалегідь заготовлених анкет.

Основна діяльність протягом курсу

На початку навчання на Вас чекає заповнення анкети з особистими даними.

Ви будете активно використовувати засоби електронних комунікацій (список розсилки, форум, курсова пошта, чат і т. ін.), навички використання яких будуть в значній мірі обумовлювати успіх навчання і підсумкову оцінку з курсу.

Вас будуть чекати такі основні види навчальної діяльності:

  • вивчення теоретичного матеріалу;
  • виконання практичних завдань;
  • спілкування з використанням засобів електронних комунікацій всередині групи та з іншими слухачами;
  • обговорень та дискусій у форумі;
  • самооцінювання та взаємооцінювання, анкетування та тестування;
  • обговорення та тестування в реальному часі при спілкуванні в чаті.

У процесі вивчення теоретичного матеріалу Вам буде необхідно:

  • відповідати на питання актуалізуючого характеру;
  • пропонувати теми для колективного обговорення;
  • брати активну участь в обговорені питань, запропонованих іншими слухачами;
  • висловлювати свої думки щодо вивчених підходів, їх переваг і недоліків, можливостей їх вдосконалення, задач з реального життя, для розв’язку яких вони можуть бути використані.

Виконання практичних завдань полягає у розв’язку запропонованих задач та виконанні самостійних робот (рефератів, есе, проектів).

При обговорені тем у форумі Вам буде запропоновано:

  • обговорювати запропоновані теоретичні питання та практичні задачі;
  • брати участь в дискусіях відстоюючи певні погляди з конкретних питань, логічно обґрунтовуючи запропоновану Вам точку зору.

Чати будуть використовуватися для:

  • обговорення підсумкових питань з вивченого матеріалу;
  • проведення конкурсів на більш швидкі відповіді з теоретичних питань та практичних завдань у реальному часі;
  • виховання культури спілкування в умовах обмежених ресурсів.

Протягом всього курсу велика увага буде приділятись пошуку Вами додаткових інформаційних ресурсів, висвітленню Ваших особистих підходів до навчання, особистих думок, щодо вивченого матеріалу. 

Термін проведення курсів

Тьютор курсу

Остання версія: 4 квітень 2012, середа, 13:03