Паспорт дистанційного курсу
Особливості організації дистанційного навчання
Дистанційне навчання здійснюється за допомогою засобів спілкування Інтернет: електронна пошта, форум, чат. Характерними особливостями такого навчання є:
- переважно асинхронний режим спілкування з тьютором та іншими студентами, що надає широкі можливості щодо вільного планування часу навчання;
- можливості постійного контакту та інтенсивного листування з тьютором та сокурсниками;
- колективна навчальна робота, співпраця в процесі навчання у складі малих груп;
- значний обсяг індивідуальної самостійності в роботі;
- високі вимоги до творчої організації і реалізації процесу навчання;
- суттєва роль самотестування та взаємотестування в процесі навчання;
- оцінювання разом з результатами кінцевого тестування, творчого підходу та ініціативності у самому процесі навчання.
Вимоги до слухачів
Курс розраховано на учнів 8 класу.
Слухачі повинні:
- вміти працювати зі всіма основними сервісами Інтернет;
- здійснювати ефективний пошук інформаційних ресурсів в Інтернет;
- мати можливість доступу до Інтернет протягом 1-2 годин на добу;
- мати власну поштову скриньку;
- мати бажання до творчого ініціативного навчання.
Навчально-тематичний план
|
Тема уроку |
Тип уроку
|
Форми діяльності |
Кількість годин |
Форми і види контролю |
Форми і види взаємодії учнів і вчителя |
1 |
Механічна робота. Потужність |
Лекція з завданням |
Робота з електронним зошитом, робота у форумі, виконання практичних робіт, ознайомлення з ресурсами уроку, робота з глосарієм |
2 |
Звіти системи, Тестування, Рейтингова оцінка |
Електронне листування (групове, індивідуальне), Робота у форумі, Чат
|
2 |
Лекція з завданням |
ознайомлення з ресурсами уроку |
2 |
Звіти системи, Тестування, Рейтингова оцінка |
Електронне листування (групове, індивідуальне), Робота у форумі,
|
|
3 |
Лекція з завданням |
ознайомлення з ресурсами уроку |
2 |
Звіти системи, Тестування, Рейтингова оцінка |
Електронне листування (групове, індивідуальне), Робота у форумі,
|
|
4 |
Лекція з завданням |
ознайомлення з ресурсами уроку |
2 |
Звіти системи, Тестування, Рейтингова оцінка |
Електронне листування (групове, індивідуальне), Робота у форумі, Чат
|
|
5 |
Лекція з завданням |
ознайомлення з ресурсами уроку |
1 |
Звіти системи, Тестування, Рейтингова оцінка |
Електронне листування (групове, індивідуальне), Робота у форумі,
|
Основні засоби та методи навчання
- віртуальні семінари - активне обговорення теоретичних і практичних завдань у списку розсилки, форумі та чаті з метою творчого аналізу поставлених задач, самостійного формулювання проблем, пошуку шляхів їх розв’язання, самостійного генерування нових задач та ідей;
- інтенсивний пошук та використання інформаційних джерел в Інтернет;
- активна взаємодія з тьютором, який є одним з учасників навчання і переважно виконує функції спрямування та корегування навчального процесу;
- індивідуальна самостійна робота з самооцінкою та взаємооцінкою з іншими слухачами досягнутих результатів, проблем, що виникають під час навчання, пошуку та подолання причин виникнення проблем із засвоєнням навчального матеріалу;
- виконання практичних завдань - задач, есе (вiльних роздумів з заданої або обраної теми), рефератів (пошук та аналiтичний огляд iнформацiйних ресурсiв або поглиблений аналiз окремого ресурсу);
- підсумкове дистанційне тестування рівня отриманих знань;
- рейтингова система оцінювання;
- анкетування – опитування шляхом заповнення заздалегідь заготовлених анкет.
Основна діяльність протягом курсу
На початку навчання на Вас чекає заповнення анкети з особистими даними.
Ви будете активно використовувати засоби електронних комунікацій (список розсилки, форум, курсова пошта, чат і т. ін.), навички використання яких будуть в значній мірі обумовлювати успіх навчання і підсумкову оцінку з курсу.
Вас будуть чекати такі основні види навчальної діяльності:
- вивчення теоретичного матеріалу;
- виконання практичних завдань;
- спілкування з використанням засобів електронних комунікацій всередині групи та з іншими слухачами;
- обговорень та дискусій у форумі;
- самооцінювання та взаємооцінювання, анкетування та тестування;
- обговорення та тестування в реальному часі при спілкуванні в чаті.
У процесі вивчення теоретичного матеріалу Вам буде необхідно:
- відповідати на питання актуалізуючого характеру;
- пропонувати теми для колективного обговорення;
- брати активну участь в обговорені питань, запропонованих іншими слухачами;
- висловлювати свої думки щодо вивчених підходів, їх переваг і недоліків, можливостей їх вдосконалення, задач з реального життя, для розв’язку яких вони можуть бути використані.
Виконання практичних завдань полягає у розв’язку запропонованих задач та виконанні самостійних робот (рефератів, есе, проектів).
При обговорені тем у форумі Вам буде запропоновано:
- обговорювати запропоновані теоретичні питання та практичні задачі;
- брати участь в дискусіях відстоюючи певні погляди з конкретних питань, логічно обґрунтовуючи запропоновану Вам точку зору.
Чати будуть використовуватися для:
- обговорення підсумкових питань з вивченого матеріалу;
- проведення конкурсів на більш швидкі відповіді з теоретичних питань та практичних завдань у реальному часі;
- виховання культури спілкування в умовах обмежених ресурсів.
Протягом всього курсу велика увага буде приділятись пошуку Вами додаткових інформаційних ресурсів, висвітленню Ваших особистих підходів до навчання, особистих думок, щодо вивченого матеріалу.