Пояснювальна записка про курс
Вміст ДК "Інформатика. Базовий курс" відповідає в основному діючій програмі "ІНФОРМАТИКА. Навчальна програма для 9 класів загальноосвітніх навчальних закладів" (І.О. Завадський, Ю.О. Дорошенко, Ж.В. Потапова).
Метою курсу є формування в учнів теоретичної бази знань з основ інформатики, умінь і навичок ефективного використання сучасних комп'ютерно-інформаційних технологій у своїй діяльності, що має забезпечити формування у випускників основної школи основ інформаційної культури та інформатично-комунікативної компетентності.
Розподіл навчальних годин на вивчення розділів програми
№ розділу |
Розділ навчальної програми |
Години |
||
1 |
Інформація. Інформаційні процеси та системи. |
2 |
||
2 |
Апаратне забезпечення інформаційних систем |
5 |
||
3 |
Системне програмне забезпечення |
6 |
||
4 |
Службове програмне забезпечення |
3 |
||
5 |
Комп’ютерні мережі |
6 |
||
5.1 |
Поняття про комп’ютерні мережі. Робота в локальній мережі |
3 |
||
5.2 |
Основи Інтернету. Всесвітня павутина й пошук в Інтернеті |
3 |
||
6 |
Комп’ютерна графіка |
7 |
||
6.1 |
Засоби перегляду й перетворення графічної інформації |
1 |
||
6.2 |
Основи растрової графіки |
4 |
||
6.3 |
Основи векторної графіки |
4 |
В основу змісту ДК "Інформатика. Базовий курс" покладено навчальний матеріал підручнику «Інформатика. 9 клас» (автори Й.Я. Ривкінд, Т.І.Лисенко, Л.А.Чернікова, В.В.Шакотько) шо забезпечує об’єктний і алгоритмічний підходи викладання матеріалу.
Об’єктний підхід полягає в тому, що у кожній темі визначені основні об’єкти, вивчення яких передбачає:
- наведення означення або опису об’єкта;
- перелік його властивостей та їх стисла характеристика;
- опис множини можливих значень властивостей об’єкта;
- розгляд операцій над об’єктами, які потрібно виконати, щоб змінити значення властивостей.
Алгоритмічний підхід полягає у представленні способів виконання операцій над об’єктами у вигляді алгоритмів. Тому до навчального матеріалу Розділу 1 включено огляд таких концептуальних понять як об’єкт, властивості об’єкта, значення властивостей об’єкта, операції над об’єктом, команда, виконавець, система команд виконавця, алгоритм.
Подання навчального матеріалу в курсі здійснюється дедуктивно: від загальнотеоретичних відомостей про об’єкти вивчення до алгоритмів виконання окремих дій над цими об’єктами.
Навчальний матеріал курсу поділено згідно програми на 6 розділів, кожний з яких розпочинається переліком основних питань, що будуть розглянуті в цьому розділі. Кожний розділ складається з уроків, які, у свою чергу, містять змістовний, операційно-діяльністного та оціночно-результативного компоненти.
В кожному уроці наведені запитання для самоконтролю, які розподілені за рівнями навчальних досягнень та тренувальні вправи для формування в учнів практичних навичок. Практичні завдання диференційовані за рівнем складності. Значна кількість завдань є завданнями дослідницького, проблемного, евристичного характеру.
Оціночно-результативний компонент складається з тестових завдань, обов'язкової практичної роботи та обговорення результатів досліджень, які учні виконують під час вивчення питань уроку.