Тренувальні вправи

1. Назвіть носії повідомлень, які людство використовувало з давніх часів до наших днів. Упорядкуйте їх у хронологічній послідов­ності.

2. Назвіть засоби передавання повідомлень, які людство вико­ристовувало з давніх часів до наших днів. Упорядкуйте їх у хро­нологічній послідовності.

3. Знайдіть повідомлення про інформаційні революції. Стисло охарактеризуйте їх значення для людства.

4. Знайдіть повідомлення про вищі навчальні заклади вашого населеного пункту, області, які готують фахівців із різних нап­рямів інформатики. За якими спеціальностями там можна навча­тися? 

5. Запропонуйте нові сфери застосування ІКТ у побуті. Обґрунтуйте свої пропозиції.

6. Що з наведеного нижче є інформаційними системами:

а)  кулінарна книга;

б)  регулювальник руху автомобільного транспорту;

в)  датчик температури навколишнього середовища;

г)  система продажу залізничних квитків в касах «Укр­залізниці»;

д)  міська телефонна довідкова служба?

     Відповідь обґрунтуйте.

7. Опишіть роботу служби працевлаштування як інформаційної системи.

8. Оцініть рівень інформаційної культури сучасного українського суспільства.

9. Наведіть приклади об’єктів. Для кожного з них складіть табли­цю: назва об’єкта, властивість, значення властивості. Включіть до цієї таблиці 4-5 властивостей кожного з об’єктів.

10. Укажіть команди серед наведених речень:

а)  Закрий вікно.

б)  Котра година?

в)  3 + 2 = 5.

г)  Не заважай читати.

д)  Якщо йде дощ, візьми парасольку.

е)  Я живу в Києві.

11. Складіть алгоритм приготування бутерброда з сиром.

12. Складіть алгоритм приготування вашої улюбленої страви. Виконайте алгоритм:

1.  Знайдіть суму чисел 1 і 3.

2.  До отриманої суми додайте число 5.

3.  До отриманої суми додайте число 7.

4.  До отриманої суми додайте число 9.

5.  До отриманої суми додайте число 11.

6.  Повідомте результат виконання команди 5.

13. Виконайте алгоритм:

1.  Накресліть відрізок АВ.

2.  Поставте ніжку циркуля в точку А.

3.  Побудуйте коло, радіус якого дорівнює довжині відрізка АВ.

4.  Поставте ніжку циркуля в точку В.

5.  Побудуйте коло, радіус якого дорівнює довжині відрізка АВ .

6.  Проведіть пряму через точки перетину побудованих кіл.

      Як можна назвати даний алгоритм?

15* Човняру потрібно перевезти в човні через річку вовка, козу і ка­пусту. У човні, крім човняра, вміщується або тільки вовк, або тільки коза, або тільки капуста. На березі не можна залишати ко­зу з вовком або козу з капустою. Складіть алгоритм перевезення. (Ця стародавня задача вперше зустрічається в математичних ру­кописах VIII ст.).

16. Двом солдатам потрібно переправитися з одного берега річки на інший. Вони побачили двох хлопчиків на маленькому човні. У ньому можуть переправлятися або один солдат, або один чи двоє хлопчиків. Складіть алгоритм переправлення солдатів. (Після переправлення солдатів човен повинен залишитися у хлопчиків.)

Остання версія: 30 березень 2013, субота, 03:11