Леонардо да Вінчі

Для розуміння творчості Леонардо да Вінчі потрібно ознайомитись з його спадщиною.

Леонардо да Вінчі походив із Флоренції, яка подарувала світу багато видатних людей. Він народився в родині нотаріуса, а у 12 років став учнем флорентійського майстра Андреа Верокіо. Уже своїми ранніми роботами він зміг уразити сучасників. Учитель відмовився займатися ремеслом художника, оскільки вважав, що учень його
перевершив. Одночасно Л. да Вінчі працював над проектами різних механічних пристроїв: прядок, токарних верстатів, млинів, сукновальних машин, пристроїв для водолазів і літальних апаратів. Згодом він переїхав до Мілана, де розписав стіну трапезної міланського монастиря. Найбільш уражаючою композицією тут була «Таємна
вечеря». Також до видатних творів художника належать: «Джоконда», «Мадонна з квіткою», «Мадонна в ґроті», «Мадонна з немовлям» тощо.

Документ 1. «Таємна вечеря»

На стіні, відносячи глядача до світу гармонії та величних видовищ, розгортається євангельська драма обманутої довіри. Головна діюча особа — чоловік зі скорботним обличчям, який приймає те,
що тут вершиться як неминуче. Христос тільки-но сказав своїм учням: «Один із вас зрадить мене». І зрадник сидить разом з іншими. Христос покірний своїй долі, сповнений усвідомлення жертовності
свого подвигу. Його нахилена голова з опущеними очима, жест рук неймовірно прекрасні й величні. Христос — центр усієї композиції. Його смуток і спокій вічні, закономірні — у цьому полягає глибокий зміст цієї драми.

Документ 2. «Мона Ліза» («Джоконда»)


Не можна уявити собі композиції більш простої та ясної, більш завершеної та гармонійної. Усе живе тріпоче у фігурі Мони Лізи. Вона справжня, наче саме життя. На її обличчі ледь грає посмішка, яка нестримною силою притягує до себе глядача. У її очах ми бачимо і мудрість, і лукавство, і велич, і знання якоїсь таємниці. А її пос-
мішка розливається по всій картині, обгортає все тіло цієї жінки: її високий лоб, одяг, місячний пейзаж ледь пронизує коричнювату тканину сукні із золотистими відблисками й димно-смарагдове марево неба та скал. Поглянувши на неї, ми потрапляємо під її владу,у якій закладена невідома нам велика принадлива сила.

Документ 3. «Мадонна з квіткою»


Ми бачимо зовсім юну мати, яка могла б повернути до нас голову, щоб подарувати щасливу посмішку, а потім знову віддатися радісній грі із сином. Вічна краса материнства — у цьому нескінченна чарівність картини.

Документ 4. «Мадонна в ґроті»


Ця картина випромінює чарівливу гармонію всіх чотирьох фігур. Наш погляд спрямовується вглиб картини, у манливі просвіти темних скал, під якими знайшли захист фігури, створені Леонардо. І таємниця пронизує і їхні обличчя, і синюваті розщелини, і напівморок скал.

Остання версія: 3 квітень 2012, вівторок, 09:49