Для тих, хто хоче знати більше

Крім двох основних видів графіки – растрової та векторної – у комп’ютерних технологіях використовують й інші види графіки.

Останнім часом все більшої популярності набуває тривимірна графіка або  3D/графіка (англ.  3Dimensions – три виміри), що вивчає технології створення об’ємних моделей об’єктів у віртуальному просторі, які максимально наближені до реальних.

Для створення об’ємних зображень використовують різні графічні примітиви (паралелепіпед, куб, кулю, конус та інші) і гладкі (сплайнові) поверхні. За їх допомогою спочатку створюють каркас об’єкта. Потім розробляють спеціальні заливки, які імітують реальну фактуру і колір об’єкта, і зафарбовують ними каркас. Далі задають значення різних властивостей простору, в якому цей об’єкт знаходиться – освітлення, гравітації, атмосфери та інші. Для об’єктів, що рухаються, вказують траєкторію його руху,швидкість тощо.

Тривимірна графіка широко використовується в інженерному проектуванні, комп’ютерному моделюванні фізичних об’єктів і процесів, у мультиплікації, кінематографії та комп’ютерних іграх (рис. 7.5).

Менш поширеним видом комп’ютерної графіки є фрактальна графіка. Фрактал (лат.fractus – складений з фрагментів) – це графічне зображення, яке складається з подібних між собою елементів. Існує велика кількість графічних зображень, які є фракталами: трикутник Серпінського, сніжинка Коха, «дракон» Хартера(Хейтуея, множина Мандельброта та інші (рис.7.6).

Побудова фрактального зображення відбувається за деяким алгоритмом або шляхом автоматичної генерації зображень,використовуючи обчислення за певними формулами. Зміна значень вхідних даних в алгоритмах або коефіцієнтів у формулах приводить до модифікації цих зображень.
Фрактальну графіку часто використовують для графічного подання даних при моделюванні деяких процесів, для автоматичної генерації абстрактних або реалістичних зображень, у розважальних програмах (рис. 7.6). Безперечною перевагою фрактальної графіки є те, що у файлі фрактального малюнка зберігаються тільки алгоритми та формули. Тому розміри цих файлів значно менші, ніж файлів малюнків векторної і растрової графіки.

Остання версія: 16 березень 2013, субота, 21:50