Характеристика маршруту

ХАРАКТЕРИСТИКА   МАРШРУТУ

(Ми зробили  стежину в міському парку)

1-ша зупинка. МІЙ РІДНИЙ КРАЙ-МОЄ МІСТО.

На цій зупинці ми знайомимо присутніх на  екскурсії  про мету створення стежини. Тут розповідаємо про географічне положення, кліматичні умови, про особливості рослинного та тваринного світу, про екологічні  умови парку. Знайомимо присутніх  коротко про історію створення парку.

2-га зупинка. ЗЕЛЕНИЙ НІМБ УКРАЇНИ.

На цій зупинці ми знайомимо присутніх із місцевою  флорою та фауною. Розповідаємо про знайомі та незнайомі породи дерев, кущів, квіти, які зустрічаються в районі парку. Проводимо  виставку – конкурс композицій  із квітів та природного матеріалу. Даємо інформацію про значення рослин для людей. Знайомимо з дикорослими та культурними рослинами місцевості.

3-тя зупинка. КВІТИ-МУЗИЧНА  ПОЕЗІЯ ЗЕМЛІ.

На цій зупинці  діти знайомляться з  правилами поводження в природі. Презентують свої роботи про квіти нашого краю, про що розповідають  квіти, легенди про них, їх лікувальні властивості, використання різних видів квітів у фольклорі .

4-та зупинка « НАШ ПАРК ».

Вивчають різноманітність видового складу  дерев, ярусність їх, пристосування рослин для розповсюдження  насіння, лікувальні властивості  липи, берези, тополі, калини, верби, горобини, білої акації та інших дерев. Також на цій зупинці учні знайомляться з  легендами  про дерева, читають вірші, які вивчали на уроках української літератури про  дерева. Та не менш цікавить учнів матеріал про топоніміку  місцевості, тобто використання назв дерев у  назвах селищ, сіл.

5 зупинка  «ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ У ПРИРОДІ».

-         Поводити себе тихо й чемно, щоб не турбувати  лісових мешканців.

-         Милуватися живими квітами  у природі, а не  зів’ялими в руках.

-         Побутове сміття не викидати, збирати та вивозити  в спеціально відведені для цього місця – сміттєзвалища.

-         Не руйнувати пташині гнізда, а взимку ставити годівниці та підгодовувати пташок.

-         Багаття розводити дозволяється тільки у спеціально об лаштованих ділянках.

-         Пам’ятайте, що одна маленька іскорка може знищити цілий ліс.

-         Не руйнуйте мурашники, то санітари лісу.

-         Не зривайте рідкісні квіти, адже вони можуть зникнути  повністю. Насаджуйте різні види дерев, кущів, адже вони очищають повітря .

-         Після себе слід обов’язково загасити багаття і засипати  землею, а навколо нього  обкопати місце.

6-та зупинка «ЗНАЧЕННЯ  РОСЛИН».

Вони перетворюють сонячну енергію на кисень.

Очищають повітря  та підвищують його вологість.

Є джерела харчування для людей та тварин.

Поглинають шум та пил у великих містах  та селах.

Затримують ерозію ґрунтів, створюють перешкоду для вітрів.

Це цінна сировина для промисловості( торф, деревина, вугілля, будівельні матеріали).

Фільтрують повітря від шкідливих домішок.(1га лісу очищає за рік 18 млн. куб. м. повітря).

Лікують  людей, виготовляючи  екстракти з рослин –50% .

Рослинний світ впливає на кліматичні умови.

Окремі рослини згубно діють на різних шкідників та збудників хвороб. ФІТОНЦИДИ.

Рослини – основна їжа для людини.

Рослинами прикрашають люди житло, створюють затишок в кімнатах, на клумбах, парках, садах.

Дають змогу  людині орієнтуватись у просторі й часі( годинники, барометри, компас).400 рослин можуть  завбачати погоду: кульбаба, конюшина, чистотіл, берізка польова та інші.


Остання версія: 23 червень 2016, четвер, 12:55