Хід роботи

Хід роботи

(кількість завдань на вибір вчителя)

1.     Прослухайте вірш Ліни Костенко, виявіть типи екосистем в даному творі.

Ще назва є, а річки вже немає,

Усохли верби, вижовкли рови,

І дика качка тоскно обминає

Рудиментарні залишки багви.

І тільки степ, і тільки спека, спека,

І озерявини проблиски скупі,

І той у небі зморений лелека.

І те гніздо лелече на стовпі

Куди ти ділась, річенько? Воскресни!

І берегів потріскані вуста.

Барвистих лук не знають твої весни,

І світить спека ребрами моста.

(учні виявляють екосистеми степу, річки, луки)

Для їх існування потрібні умови. Які?

2.     Закінчіть речення:

-  Ціле, що складається із взаємозв’язаних частин, називається … (системою)

-  Ліс, степ, море, луки – це приклади… (природних систем)

-  Основні компоненти екосистеми - … (рослини, тварини, повітря, ґрунт, вода, мікроорганізми)

-  Виробники, споживачі, перетворювачі разом складають… (харчові ланцюги)

3.     Характеристика екосистеми своєї місцевості (робота в групах)

Використовуючи малюнки, таблиці, мультимедійну презентацію, складіть характеристику однієї з екосистем рідного краю (степи, водойми, луки, болота, ліси) за планом:

а) характерні рослини та їх пристосування до умов навколишнього середовища;

б) характерні тварини та їх пристосування до умов навколишнього середовища;

в) приклади харчових ланцюгів в екосистемі;

г) використання людиною елементів даної екосистеми.

4.     На аркуші паперу А3 зробіть малюнок екосистеми та покажіть на ньому зв’язки між елементами.

5.     Зробіть висновок про стійкість екосистем, указавши, як зв’язані між собою рослини, тварини та інші живі організми.


Остання версія: 23 червень 2016, четвер, 12:30