Хід роботи

Хід роботи

Завдання І. Вивчення запиленості повітря пришкільної території.

1.Зберить листя з дерев на різних ділянках пришкільної території (біля дороги, біля житлових будинків, в глибіні  зеленої зони) і на різній висоті від землі (10см, 100см).

2.Притуліть до поверхні листка клейку стрічку.

3.Зніміть стрічку з листка разом із шаром пилу й приклейте її на аркуш білого паперу, підписавши зростання рослини та висоту розташування листка.

4.Оцініть ступінь запиленості дослідних зразків, використовуючи таблицю.

Зовнішній прояв запиленості

Ступінь запиленості

Ледь помітна наявність пилових частинок на прозорій стрічці.

Незначна

Помітна наявність пилових частинок

Мала

Добре помітні скупчення пилових частинок, помітні навіть при швидкому погляді, але такі, що не погіршують прозорість стрічки

Середня

Велика кількість пилових скупчень на липкому шарі ,що погіршує прозорість стрічки

Висока

Дуже велика кількість пилових скупчень, що робить стрічку непрозорою

Дуже висока

5.За результатами спостережень заповніть таблицю.

Місце зростання рослини

Ступінь запиленості  на висоті від поверхні землі

10 см

100 см

Біля дороги

 

 

Житлова зона

 

 

Шкільний сад

 

 

6.Зробить висновок, які листки будуть найбільш запилені і чому? Як захистити повітря від забруднення?  

 

Завдання ІІ

1. Із рядків вірша знайдіть приклади негативного впливу людини на довкілля та підкресліть  червоною рискою.

Чи можеш ти сказати світу

Я - господар на землі.

Так, скажеш ти

Але ж то - ні.

Що робиш ти? Господарюєш?

Ні, навколо себе все руйнуєш.

Ти – чисту річку забруднив,

Довкілля нафтою залив,

Рослинка дихати не може

І їй ніхто ж не допоможе.

Тварина вже від нас тікає

Бо жити хоче, а вмирає.

Так з кожним роком вид зникає,

А час тихесенько спливає.

Чи зупинився ти?

Ні, ти все будуєш

Заводи, фабрики купуєш,

Нафту, газ видобуваєш,

Але як гадаєш

Чи завжди так буде?

Чи матінка природа це забуде?

Що знищив, зруйнував - ти відбудуєш?

То ж поміркуй, чи добре ти господарюєш?

2. Розглянути фотографії, слайди про вплив людини на природу. Проаналізувати власні спостереження дії людини на  довкілля рідного краю.

3.Заповнити таблицю

Вплив людини на природу

Позитивний

Негативний

Створення заповідників…..

Полювання-знищення птахів і звірів…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Остання версія: 23 червень 2016, четвер, 11:28