Мистецтво фотографії.

Історична довідка

         7 січня 1839 р. винахідник Л.Дагер вперше публічно продемонстрував перед французькими ученими і художниками зображення, одержані на срібних пластинках. Це були знімки-мініатюри: вид Лувру, башти собору Паризької богоматері, набережна Сени, майстерня художника. Був знайдений спосіб світлопису відтворення предметів за допомогою використання законів оптики і хімії. Так художник Дагер спільно з винахідником геліографії Ж.Ньєпсом поклали початок фотографії.

     Розрізняють фотографію чорно-білу і кольорову, художню і науково-технічну (аерофотографію, мікрофотографію, рентгенівську, інфрачервону та ін.). Фото здатне здійснити бажання гетевського Фауста, за яке він віддав душу Мефістофелю: «Зупинися, мите, ти чудова!» Фотографія відображає навіки факт життя.

 Фотомистецтво - створення хіміко-технічними засобами зорового образу документального значення, художньо виразного і з достовірністю того, що відображає в застиглому зображенні істотний момент дійсності. Документальність – «золоте забезпечення» фото.

         Життєві факти у фотографії майже без додаткової обробки переносяться з сфери дійсності у сферу художню. З розвитком техніки і майстерності фотообраз став передавати  активне відношення художника до об'єкту (через ракурс зйомки, розподіл світла і тіней, через передачу своєрідного «фотопленера», тобто повітря і рефлексів, що відкидаються предметами, через уміння вибрати момент зйомки). Нині фотографія знайшла колір і стоїть на порозі об'ємного, голографічного зображення світу, що розширює її інформативно-образотворчі і художньо-виразні можливості.

 

У останні десятиліття, наслідуючи, допомагаючи живопису і графіці або змагаючись з ними в окремих областях творчості, часто прикладної, фотографія придбала очевидне право на співіснування з ними. Багатообразний нинішній зв'язок фотографії з кінематографом. Це жанровість у прийомах фотографування.

Фотографія зближується по ладу образів з літературними творами, особливо в серіях знімків, фотонарисах, фотокнигах.  У інтеграції сучасних мистецтв істотний зв'язок фотографії із звучним словом і музикою. Збільшуються приклади пристрою поліекранів - любительських і професійних виставкових, сприйняття яких супроводжується музикою і словесними поясненнями. Висловлюються припущення, що у майбутньому, разом з телебаченням, радіо і кінематографом фотографія стане одним з найпоширеніших видів повсякденної інформативної мови. Фотографії, мабуть, належить стати найбільш доступною для сприйняття складовою частиною синтезованої мови майбутнього.

 Вже стала предметом дослідження тема про роль фотографії у формуванні видовищної культури сучасності з включенням у це поняття особливості дизайну. Формування видовищної культури сучасності і майбутнього, що передбачається, - явище соціологічне.

Остання версія: 2 квітень 2012, понеділок, 21:25