Виконайте завдання та відправте відповідь на е-mail: gimnaziya2@ukr.net
1.
Знайти невідомий
корінь та невідомий коефіцієнт квадратного
(зведеного та загального виду) рівняння, якщо відомий другий
корінь та два інші коефіцієнти.
1) Знайдіть коефіцієнти р і q
зведеного квадратного
рівняння
х2 + рх + q = 0, якщо його коренями є числа 5 і - 2; 2 і
-6.
2) Різниця коренів рівняння 3х2 + bх + 10
= 0 дорівнює 4.
Знайдіть b.
3) Один із коренів рівняння 5х2 – 12х + с = 0 у 3 рази більше від другого. Знайдіть с.
2.
Не розв'язуючи
рівняння, знайти значення виразу, що містить його
корені х1 і х2.
1) Знайдіть значення виразу (х1 + х2)2 – 3x1x2, якщо х1 і х2 — корені рівняння:
а) х2 – 7х + 9 = 0; б) 3х2 – 7х + 2 = 0.
2) Знайдіть
|x1 – х2|, якщо х1 і х2
— корені рівняння:
а) х2 –
5х – 14 = 0;
б) 2х2 – х –
1 = 0.
3) Числа х1 і х2 — корені рівняння 10х2 + 3х – 4 = 0. Не розв'язуючи рівняння, знайдіть суму квадратів його коренів.
4) Виразіть через р і q суму квадратів коренів рівняння х2 + рх + q = 0.
3. Скласти квадратне рівняння, корені якого більші (менші) від коренів даного рівняння в певну кількість разів.
4. Логічні вправи та завдання підвищеного рівня складності для учнів, які мають достатній та високий рівні знань.
1) Доведіть, що рівняння 5х2 – 3х – а2 – 2 = 0 при будь-якому значенні а має корені різних знаків.
2) Один із коренів рівняння 4х2 + bх + с = 0 дорівнює 0,5, а другий — вільному члену. Знайдіть b і с.
3) Відомо, що коефіцієнти b і с рівняння х2 + bx + c = 0, де с ≠ 0, є його коренями. Знайдіть b і с.
Самостійна робота
Варіант 1 |
Варіант 2 |
1. Не розв'язуючи рівняння, знайдіть суму і добуток його коренів: |
|
а) х2 + 17х – 38 = 0; б) 3х2 + 8х – 15 = 0 |
а) х2 – 17х – 38 = 0; б) 5х2 + 4х – 1 = 0 |
2. Число 8 — корінь рівняння х2 + рх – 16 = 0. Знайдіть р і другий корінь рівняння |
2. Число —12 — корінь рівняння х2 + 15х + q = 0. Знайдіть q і другий корінь рівняння |
3. Числа х1 і х2 — корені рівняння 2х2 – 3х + 1 = 0. Знайдіть значення виразу рівняння |
3. Числа х1 і х2 — корені рівняння 2х2 – 5х – 6 = 0. Не розв'язуючи рівняння, знайдіть значення виразу |