Про навчально-методичне забезпечення шкільного курсу інформатики у 2006/2007 навчальному році У 2006/2007 навчальному році організація навчально-виховного процесу в загальноосвітніх навчальних закладах здійснюється відповідно до Типових навчальних планів: * для 7-9-х класів – за Типовими навчальними планами загальноосвітніх навчальних закладів на 2001/2002 – 2004/2005 навчальні роки, затвердженими наказом МОН України від 25.04.2001 р. № 342 (додаток 3); * для старшої школи – за Типовими навчальними планами для профільного навчання, затвердженими наказом МОН України від 20.05.2003 р. № 306; * для гімназій, ліцеїв, колегіумів, спеціалізованих шкіл, класів з поглибленим вивченням предметів: 5-6 класи – за Типовими навчальними планами 12-річної школи, затвердженими наказом МОН від 09.03.2005 р. № 145; 7-11 класи – за Типовими навчальними планами загальноосвітніх навчальних закладів на 2001/02 - 2004/05 навчальні роки, затвердженими наказом МОН України від 25.04.2001 р № 342 Відповідно до Типових навчальних планів для профільного навчання, затверджених Наказом Міністерства освіти і науки України “Про затвердження типових навчальних планів для організації профільного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах” від 20.05.2003 р. №306, курс інформатики передбачено інваріантною складовою і вивчається як самостійний курс в 10-11 класах в такій кількості годин: Кількість годин на тиждень у класах за профілями навчання Універ-сальний Філоло- гічний Суспільно - гуманітарний Фізико-матема-тичний Природ ничий Техноло- гічний Спортив-ний Худож-ньо-естетич ний 10 11 10 11 10 11 10 11 10 11 10 11 10 11 10 11   1 1 1 1 1 1 2 2 1+ (1) 1+ (1) 1+ (1) 1+ (1) 1 1 1 1 +(1) - друга година з інформатики використовується з інваріантної частини навчального плану за наявності комп’ютерної техніки. Шкільний курс інформатики у 2006-2007 навчальному році вивчається за програмами, надрукованими у збірнику “Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Навчальні програми для профільного навчання. Програми факультативів, спецкурсів, пропедевтичних курсів, гуртків. Інформатика” (Запоріжжя: Прем’єр, 2003), та навчальною програмою з інформатики для 8-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів універсального та фізико-математичного профілів, надрукованою у науково-методичному журналі “Комп’ютер у школі та сім’ї” (№1, 2005 р.). Програма факультативного курсу “Прикладна інформатика” (автори Журавльова Л.А., Бодрик О.О.) призначена для учнів 1-11 класів. При відсутності комп’ютерів вивчення інформатики здійснюється за безмашинним варіантом діючої програми з інформатики (“Інформатика (без використання комп’ютерів) 10-11 класи”. Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. “Прем’єр”, 2003 р.). Мінімальний обов’язковий обсяг навчальних годин на вивчення інформатики протягом 2 років становить 70 годин Для класів філологічного, суспільно-гуманітарного, універсального, художньо-естетичного та спортивного профілів рекомендується користуватися навчальними програмами з інформатики для 10-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів вказаних профілів, розрахованих на 70 годин. Для класів природничого, технологічного та фізико-математичного профілів рекомендується навчальна програма, розрахована на 140 годин. Проте для шкіл (класів) фізико-математичного профілю практичні завдання можуть відрізнятися вищим рівнем складності. У класах з поглибленим вивченням предметів шкільного курсу (математики, інформатики, технології, тощо) інформатика може вивчатися за програмами надрукованими у збірнику: “Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Навчальні програми для профільного навчання. Програми факультативів, спецкурсів, пропедевтичних курсів, гуртків. Інформатика”, видавництва “Прем’єр”, Запоріжжя, 2003р. Вивчення інформатики в 7-9 класах рекомендується за програмою “Інформатика. 7-9 класи” або “Курс користувача. 7-9 класи” (“Прем’єр”, Запоріжжя, 2003р.) із розрахунку 1 година на тиждень (всього 105 годин) за рахунок годин варіативного компоненту навчального плану. У класах з поглибленим вивченням інформаційно-комунікаційних технологій та класах технологічного профілю навчання може здійснюватися за “Програмою для загальноосвітніх навчальних закладів технологічного профілю. Інформатика та інформаційні технології (інтегрований курс). 7-11 класи” (“Прем’єр”, Запоріжжя, 2003р.) із розрахунку 4 години на тиждень. В 7-9 класах за цією програмою може вивчатися базовий курс інформатики за рахунок варіативної складової навчального плану та курс “Технології” за рахунок годин трудового навчання. Курс “Технології” (7-9 класи) передбачає навчання учнів з метою найбільш раннього вибору ними галузі майбутньої професійної діяльності. Для поступового впровадження профільного навчання доцільно ширше використовувати варіативну складову навчального плану (курси за вибором, факультативи). Рішення про розподіл навчальних годин варіативної частини Типового навчального плану приймається адміністрацією навчального закладу. Пропедевтичний курс інформатики (1-6 класи) може включатися в навчальний план за рахунок варіативного компоненту та при наявності відповідних умов (обладнаний відповідним чином комп’ютерний клас, наявність навчально-методичного забезпечення та кваліфікованих педагогічних кадрів). Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 16 листопада 2002 року №1748 “Про першочергові заходи щодо повного забезпечення учнів підручниками і навчальними посібниками у загальноосвітніх і професійно-технічних навчальних закладів усіх типів і форм власності” повинна використовуватись навчально-методична література, що має гриф Міністерства освіти і науки України. Надання грифа належить виключно до компетенції Міністерства освіти і науки України і здійснюється на підставі висновку комісії Науково-методичної ради з питань освіти МОНУ. В списку основних підручників та навчальних посібників з інформатики лише 1 підручник, що рекомендовано до використання у ЗНЗ у 2001 році: Інформатика. У 2-х частинах, авторів Гуржій А.Н., Зарецька І.Т., Колодяжний Б.Г., Соколов А.Ю. Додаткові підручники та навчальні посібники Інформатика. 10-11 клас, у 2-х книжках. 3-є видання. (навчальний посібник) Глинський Я.М. 8-11 Деол 2004 Основи алгоритмізації та програмування. 750 задач з рекомендаціями та прикладами (посібник) Караванова Т.П. 10-11 Форум 2002 Основи алгоритмізації та програмування 777 задач з рекомендаціями та прикладами (навчальний посібник) Караванова Т.П. 10-11 Генеза 2005 Інформатика. Базовий курс. У 3-х частинах (навчальний посібник) Шестопалов Є.А. 10-11 Аспект 2005 Інформатика. Короткий курс. У 2-х частинах (навчальний посібник). Шестопалов Є.А. 10-11 Аспект 2005 Word’97&2000 для початківця (навчальний посібник) Шестопалов Є.А. 10-11 Аспект 2005 Excel’97&2000 для початківця (навчальний посібник) Шестопалов Є.А. 10-11 Аспект 2005 Інтернет для початківця (навчальний посібник). Шестопалов Є.А. 10-11 Аспект 2005 Інформатика. Основи алгоритмізації та програмування (процедурне програмування) (навчальний посібник) Караванова Т.П. 10-11 Аспект 2005 Інформатика. Збірник вправ та задач, з алгоритмізації та програмування (навчальний посібник) Караванова Т.П. 10-11 Аспект 2005 Інформатика. Комп’ютерні тести, практичні роботи (навчальний посібник) Шестопалов Є.А. 10-11 Аспект 2005 Методи побудови алгоритмів та їх аналіз. Не обчислювальні алгоритми. (навчальний посібник) Караванова Т.П. 9-10 Генеза 2006 Навчально-методичні посібники Методика навчання інформатики, чч. 1-4 (навчально-методичний посібник) Морзе Н.В. 10-11 Навчальна книга 2002 Збірник завдань для тематичного оцінювання навчальних досягнень учнів з інформатики (посібник для вчителів) Захар О.Г., Комаров М.Ю., Ривкінд Й.Я. 10-11 Гімназія 2002 Інформатика. Державна підсумкова атестація (навчально-методичний посібник) Морзе Н.В., Мостіпан О.І. 11 Абетка-НОВА 2003 Базовий курс інформатики у 2-х книгах. (навчально-методичний посібник) Руденко В.Д., Макарчук О.М., ПатланжоглуМ.О. 10-11 Видавнича група BHV 2005, 2006 Курс інформатики, чч. 1- 2 (посібник для вчителів) Руденко В.Д., Макарчук О.М., Патланжоглу М.О. 10-11 Фенікс 2002, 2004 Вивчення Web-програмування в школі (посібник для вчителів) Рамський Ю.С., Іваськів І.С., Ніколаєнко О.Ю. 10-11 Навчальна книга-Богдан 2004 Проектування і опрацювання база даних (методичний посібник для вчителів) Рамський Ю.С., Цибко Г.Ю. 10-11 Навчальна книга-Богдан 2003 Вивчення інформаційно-пошукових систем мережі Інтернет. (навчально-методичний посібник) Рамський Ю.С., Рєзіна О.В. 10-11 КОД 2004 Навчально-методичні посібники Комп'ютер на уроках геометрії (посібник для вчителів) Жалдак М.І., Вітюк О.В. 7-11 Дініт 2001, 2003 Математика з комп’ютером (посібник для вчителів) Жалдак М.І., Горошко Ю.В., Вінниченко Є.Ф. 10-11 Дініт 2004 Комп’ютерно-орієнтовані засоби навчання математики, фізики, інформатики (посібник для вчителів) Жалдак М.І., Лапінський В.В., Шут М.І. 10-11 Дініт 2004 Організація служби підтримки в школі (навчально-методичний посібник) Microsoft Corporation 10-11 Видавнича група BHV 2005 Основи програмування (навчально-методичний посібник) Microsoft Corporation 10-11 Видавнича група BHV 2005 Інформаційні технології в навчанні (навчально-методичний посібник) Microsoft Corporation 10-11 Видавнича група BHV 2005 Я готуюсь до уроку інформатики. Алгоритмізація та програмування (навчально-методичний посібник для вчителів) Скляр І.В. 10-11 Шкільний світ 2005 Програмне забезпечення та методика вивчення програмування (навчально-методичний посібник) Петрів В.Ф. 10-11 Оріяна Нова 2002 Методист інформатики М.В. Кирилюк