Мета навчальної дисципліни: вивчити закономірності прояву та розвитку людини в умовах спортивного процесу, а також сформувати цілісний світогляд слухачів курсу як майбутніх фахівців у галузі психології щодо різних галузей психологічної науки, зокрема психології спорту.

Завдання навчальної дисципліни:

  •  ознайомити студентів зі змістом психології спорту як науки;
  •  надати студентам знання щодо психологічних особливостей спортсменів в умовах змагально-тренувального процесу;
  •  сформувати розуміння студентами індивідуально-психологічних особливостей займаючихся спортом;
  •  розкрити студентам психологічний зміст особливостей групи (команди) спортсменів (соціально-психологічний аспект у спорті);
  •  визначити психологічні особливості спортивного середовища;
  •  сприяти формуванню у студентів всебічного розуміння основних проблем психології спорту;
  •  визначити роль та місце психології спорту у практиці роботи психолога.

Для реалізації поставленої мети студенти повинні отримати комплекс знань із зазначеної дисципліни. Відповідно програма включає всі вказані теми, необхідні для оволодіння психологічними вміннями, знаннями та навичками, які дано у переліку нижче.

Вимоги до знань та вмінь.

У результаті вивчення курсу студенти повинні :

Знати:

  •  зміст психології спорту як науки та як навчальної дисципліни;
  •  теоретичні та практичні проблеми психології спорту;
  •  психологічні особливості поведінки спортсменів в умовах змагально-тренувального процесу;
  •  індивідуальні особливості психічної сфери займаючихся спортом;
  •  проблеми формування спортивних команд, їх специфіку;
  •  диференціально-психофізіологічні аспекти спортивної діяльності;
  •  психологічні особливості групи (команди) спортсменів;
  •  роль і місце психології у практиці спорту.

Вміти :

  •  дати визначення основним поняттям курсу;
  • планувати роботу спортивного психолога у спортивному колективі на основі знань основних аспектів психології спортивної діяльності;
  •  проводити психологічний контроль при управління тренувальною і змагальною діяльністю спортсменів;
  •  застосовувати методи психодіагностики у спорті;
  •  аналізувати з психологічної точки зору спортивне середовище та діяльність спортсменів в умовах спортивного процесу;
  •  розуміти вплив психологічних чинників на рухову активність спортсменів;
  •  визначати, як заняття спортом впливають на психіку спортсменів;
  • ? інтегрувати теоретичні і практичні знання у галузі психології спорту.
  •  застосовувати отримані знання на практиці.

Напрям навчання - психологія

Рекомендований семестр навчання -

Кафедра практичної психології (КПП)